כיצד הפסקנו לשרוף כסף בקמפיין ממומן בגוגל והתחלנו להרוויח קליקים איכותיים
לפני מספר חודשים, פנה אלינו לקוח מתחום הדברת המזיקים לצורך שיפור קמפיין המודעות שלו בגוגל אדוורדס.
ללקוח היה מסע פרסום פעיל, שהוקם לו בחברה אחרת שנה קודם לכן, עם תקציב שטיפס והגיע לסכום של 4,000 ₪ בחודש. תקציב יחסית גבוה עבור עסק קטן.
הקמפיין אמנם סיפק לו הרבה מאוד קליקים מהם נוצרו גם מספר לידים בשבוע, אבל ברווחיות נמוכה מאוד, מפני שכל ליד שהושג עלה כסף רב, ובעצם נגס בנתח גדול מהרווח של העסקה.
בשלב זה הלקוח פנה אלינו בכדי שנסייע לו בניהול הקמפיין ובהגדלת הרווחיות של הפרסום.
כבר בשלב הראשון זיהינו שנעשתה בחירה קצת בעייתית של מילות מפתח וגם בהגדרתן. מקרים כאלו הינם נפוצים יחסית בקמפיינים אשר נבנו לבד או ע"י אנשי מקצוע לא מקצועיים, אך מקרה זה הוביל אותנו לצלול לעומק בעזרת ניתוח של דו"ח המילים באמצעותן הופיעו המודעות בפועל, וכאן גילינו משהו שהדהים גם אותנו אחרי הרבה שנים במקצוע.
לא נחזיק אתכם במתח ונגלה לכם שתוך מספר רגעים מצאנו שכשני-שליש מהתקציב בקמפיין (כ-2,700 ₪) פשוט בוזבז על ביטוים לא כל כך רלוונטיים וגרוע מכך – על ביטוים כמו "עשרת הדברות" ו-"ערוץ הדברות" מכיוון שגוגל לא מכיר את ההבדלים בין המילים – הוא הציג את המודעה של הדברות מזיקים, בכל פעם שמישהו הקיש "הדברות". (מוזר שאנשים לחצו בהמוניהם על המודעות – על אף שלא היו קשורות למה שהם חיפשו, אך זה כבר עניין אחר…).
כך פעל הקמפיין במשך חצי שנה. אתם יכולים לעשות את החשבון בעצמכם כדי לגלות כמה כסף נשרף על הסרט זוכה האוסקר בכיכובם של צ'רלטון הסטון ויול ברינר או על תכניתו של הרב פנגר….
החשיבות בבחירת מילות המפתח הנכונות
תיקון התקלה היה פשוט מאוד: כל מה שהיה צריך לעשות הוא להגדיר איך גוגל צריכה להתייחס אל מילות המפתח. באופן רחב או באופן מדויק. מכיוון שמילות המפתח בקמפיין המקורי היו בהתאמה רחבה, כל הנגזרות של אותם ביטוים לא קשורים הפעילו את המודעות.
לאחר שינוי הגדרות הפרסום, ובעזרת מחקר מילים מקצועי שביצענו – רק הביטויים הכי רלוונטיים הפעילו את המודעות, וכך עלות הפרסום ירדה פלאים , בעוד מספר הפניות (לידים) – עלה במאות אחוזים!
מוסר ההשכל הוא תמיד לזכור שגוגל הוא בסה"כ אלגוריתם שהלשון העברית היא עדיין אחד הצדדים החלשים שלו. לכן כדאי לעבוד עם בעל מקצוע בניהול הקמפיין הממומן, או לפחות בשלבים הראשונים שלו.
ליצירת קשר עם חברת אלטלייף ולקבל הצעת מחיר לשיפור תוצאות קמפיין מודעות בגוגל