אַלְטלַיְיף קידום אתרים

סוגים של דגי ים שכל חובב אוכל צריך להכיר

 

– קשה מאד לא לאהוב דגים. עבור אנשים המגדירים עצמם כמומחים קולינריים מהשורה הראשונה, או אנשים שיודעים לאכול ולהעריך אוכל איכותי, דגים מהווים כמעט תמיד מצרך חובה בלא מעט ארוחות, כולל ארוחות גורמה. ניתן למצוא כיום מגוון גדול של סוגי דגים, שניתן להכין בצורות שונות, בתיבול שונה ועם תוספות מעניינות לצדם. לכן, בחירת מנת הדג המושלמת מבין ההיצע הרחב שמוצע אינו דבר פשוט. אז מהם הסוגים שחובב אוכל שמגדיר עצמו ככזה חייב להכיר?

דגי דניס

דג הדניס, הידועה בתור "צ'פורה", הוא דג נפוץ ואהוב מאד בישראל: לא רק בשל הטעם העשיר שלו, אלא גם הודות למרקם הרך שלו. הדניס גדל בים התיכון, ומכאן שהוא זמין בישראל בכמויות מסחריות, כאשר המשקל הממוצע שלו עומד סביב כ-500 גרם ואורכו על כ-40 ס"מ. הדניס משתלב נהדר עם המון מאכלים אחרים וניתן להכנה בשלל דרכים, כאשר מרבית המומחים ימליצו לצלות אותו על הגריל.

דגי לוקוס

לוקוס הוא דג חוף אשר מצטיין בגודלו, העומד על כמטר אחד בממוצע. רוב הלוקוסים הם בגוון אפור, גם אם ניתן למצוא גם כאלה שהגוון שלהם הוא אדמדם. היתרון המשמעותי של הלוקוס, מבחינה קולינרית, הוא שהבשר שלו נחשב לרך ושהטעם שלו מצליח להתבלט בכל ארוחה. את הלוקוס ניתן להכין בכל אופני העשייה, כשהוא מאפשר הכנת מאכלי דגים שונים (חריימה, לדוגמא). החיסרון המשמעותי העיקרי של הלוקוס הוא המחיר שלו, היקר ממרבית דגי המאכל, אם כי הוא מהווה חלק משמעותי בלא מעט ארוחות גורמה.

דגי סלמון

סלמון משתייך למשפחת הדגים הטורפים, כאשר אורכו עומד על כ-60-80 ס"מ ומשקלו על 7-12 ק"ג. הדג הזה, המאופיין בצבע הוורדרד שלו, נחשב לאחד הטעימים והאהובים ביותר שיש, אם כי הוא גם יקר באופן יחסי: הסיבה לכך היא שהדג אינו מתרבה בקצב ראוי, עקב קושי בזיהוי המקום הספציפי בו עבר השרצה, מה שמביא לכך שכיום הגידול שלו נעשה בכלובים ימיים.

יתרון משמעותי אחר של הסלמון נוגע לרכיבים הבריאותיים שהוא מכיל, שהופכים אותו לאחד הבריאים ביותר שיש: אומגה 3, כולסטרול ועוד.

דגי טונה

את דגי הטונה לא צריך להציג בפניכם, כאשר הזמינות שלהם גבוהה: הם חיים כמעט בכל אוקיינוס או ים. זהו דג גדול, שמשקלו לעיתים מגיע לכ-500 ק"ג, ושניתן להכין בדרכים שונות. מעבר לאפשרות הבסיסית של לרכוש אותו בקופסאות שימורים, הוא זמין גם בצורה המסורתית יותר. מעבר לעובדה שהדג טעים, הוא אחד מהיותר בריאים שיכולים להיות מונחים על הצלחת.

דגי מוסר

את הסקירה אנחנו מסיימים עם דג נוסף שאף תפריט של מסעדת דגים לא יכול להיום שלם בלעדיו: דג מוסר. הדג עצמו הוא טורף שהבשר שלו נחשב לאיכותי בכל קנה מידה, אך גם נדיר במימי ישראל (בעיקר בקיץ) – עובדה ההופכת אותו לאחד היקרים שיש בנמצא. את המוסר ניתן להכין בדרכים שונות, כאשר רבים ימליצו לאפות אותו בתנור ולהוסיף אליו רטבים ותבלינים בהתאם לרצון הסועדים. ניתן להשתמש בו גם למאכלים שלא מצריכים בישול, דוגמת סושי.

 

מאמרים נוספים:

עיצוב אתרים שמוכר

 

טלמרקטינג

dחברת אישראנט

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

עיצוב אתרים

רוצה לקחת את העסק שלך לגבהים חדשים?
פנה אלינו עכשיו!

עיצוב אתרים

יותר מ-17 שנים של ניסיון בקידום אתרים, ומאות לקוחות מרוצים, בטוח אומרים עלינו משהו טוב…

אנחנו תמיד שמחים ליצור קשרים עם לקוחות חדשים, ונשמח לתת גם לכם שירות מצוין. קדימה, בידקו אותנו! 🙂