אַלְטלַיְיף קידום אתרים

החשיבות של הנעה לפעולה בדפי אתר

הנעה לפעולה של הגולש היא בעצם המהות של כל אתר אינטרנט המבקש ורוצה שהגולש בדף מסויים יבצע פעולה כלשהיא לפני שהוא יוצא מהדף או מהאתר.

הנעה לפעולה יכולה לביות שהגולש יעבור לדף אחר על ידי לחיצה על קישור, (דף שככל הנראה גם בו תהיה הנעה לפעולה), או שהגולש ימלא פרטים בטופס, או שהוא יתקשר אליכם, ירכוש מוצר וכך הלאה.

בקטע הבא נדגים לכם כיצד ניסינו לסייע ללקוח לשפר את דפי האתר שלו, כי להניע את הגולשים ליצור איתו קשר, כלומר להפוך את האתר שלו ל"אתר ממיר":

 

ירון שלום,

הדבר המרכזי שחסר באתר הוא הנעה לפעולה וגישה קלה ליצירת קשר.
במובייל עוד יש פוטר צף עם אמצעי יצירת קשר, אבל בדסקטופ הרבה פחות ברור.

לדעתי חובה להוסיף בדרך כזו או אחרת הנעה לפעולה גם בדף הבית וגם בדפים הפנימיים.
בדסקטופ זה יכול לבוא בתחתית החלק העליון (מתחת לכותרת) של דף הבית, ובדפים הפנימיים מתחת לתמונת הכותרת.
במובייל יכול גם להיות בעיקרון אותו דבר, אבל שם צריך לעשות התאמות עיצוביות כדי שזה לא ייראה עמוס ודחוס.
למשל, צריך לדעתי את הלוגו להעלות לשורה הלבנה (למעלה) משמאל לתפריט, ואז מתפנה הרבה מקום.

בנוסף הייתי חוזר על ההנעה לפעולה לפחות עוד פעם בתחתית הדף, ובדפים ארוכים עוד פעם גם באמצע.

בטופס, שדה האימייל הוא חובה. צריך לבדוק אם ניתן לבטל את זה ולהחליף אותו בטלפון חובה (בוויקס לפעמים זה ככה באופן הזוי), ואולי בכלל לוותר על אימייל. יכול להיות שם, טלפון, והודעה, ולא שום דבר מעבר לזה.
כמו כן, הייתי אולי מדגיש את הרקע של הטפסים בצבע (סגול או ירוק למשל) במקום הרקע האפור.

יש גם כמה בעיות טכניות שכדאי לטפל בהן, כמו זמן טעינה (אם אפשר), התפריט הצדי (בדסקטופ גם נטען מאוד לאט וגם הכפתור לא מספיק בולט), הכפתור של האנגלית שלא מחזיר לעברית (בשביל מה צריך אותו בכלל?) ועוד בעיות שיכול להיות שאתה ראית.

לדעתי גם הסליידר למעלה לא נראה טוב. צריך להחליט אם הוא Full Screen או בתוך מסגרת. כרגע לא ברור מה הוא אמור להיות. זה הדבר הראשון שהגולש רואה באתר והכי משמעותי ברושם שהגולש מקבל מהאתר, לכן זה חייב להיות מושלם.

לגבי טקסטים בדפים, אפשר להמשיך את מה שכבר התחלנו גם לדפים אחרים, וגם להוסיף בתחתית בלי שזה יפגע ממש בעיצוב. עקרונית יש גם מקום על התמונות עצמן, אבל זה לא נראה כל כך טוב גם ככה, אז אולי עדיף בכלל לוותר על זה (ויכול להיות שזה בכלל פוגע בקידום שהטקסט לא קריא בגלל שהוא מתנגש עם הרקע).

המשך הדו שיח

לגבי האתר עצמו, עברתי איתו על הנקודות שאמרנו (כולל הכותרת בעברית, ההנעה לפעולה, הטקסטים המרכזיים בדפים הפנימיים, האלמנטים, כמו התפריט למשל, שלא מספיק ברורים לגולש וכו'), והוא היה פתוח לזה וביקש שנשלח לו את ההמלצות שלנו והוא יעביר למעצבת של האתר.

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

עיצוב אתרים

רוצה לקחת את העסק שלך לגבהים חדשים?
פנה אלינו עכשיו!

עיצוב אתרים

יותר מ-17 שנים של ניסיון בקידום אתרים, ומאות לקוחות מרוצים, בטוח אומרים עלינו משהו טוב…

אנחנו תמיד שמחים ליצור קשרים עם לקוחות חדשים, ונשמח לתת גם לכם שירות מצוין. קדימה, בידקו אותנו! 🙂