המלצות שניתנו ללקוח בעל אתר איקומרס : שיפור חווית הגלישה באתר כולל שיפור גירסת הסלולאר
דברים חשובים אשר לדעתנו ישפרו הצורה ניכרת את חווית הגלישה באתר ויגדילו את המכירות באתר בצורה משמעותית.
1. בתצוגת סלולאר – הכפתור "ווטסאפפ" העליון (בראש האתר) אינו מביא ליצירת קשר אלא לשיתוף האתר עם מישהו אחר דרך ווטסאפפ. זה לא טוב כי אי אפשר כך ליצור קשר עם בעל האתר.
2. בתצוגת סלולאר – לא מופיע כלל הטקסט שמופיע בדקסטופ ולכן אנשים ישר רואים את "הפופולאריים" ובכלל לא מבינים מה רוצים מהם. חייבים טקסט או כותרת מעל כל המוצרים
3. בהמשך לסעיף 2- מי שרשם בגוגל מטפים והגיע לעמוד הבית רוצה לראות שיש באתר גם מטפים ולא רק גלאי עשן (שהם מוצגים למעלה בפופולאריים). היה כדאי לשים קישורים לקטגוריות מרכזיות
4. בהמשך לסעיף 3 – גם בדסקטופ במקום מוצרי החודש עדיף לשים ניווט ויזואלי לקטגוריות המובילות (תמונות עם טקסט מתחת. כמו אלו שמתחת למבצעים חמים),
5.
תפריט בנייד – כדאי להדגיש את הדפים העיליים בבולד ו/או בצבע כי כשהתפריט פתוח קשה לדעת שיש עוד קטגוריות של מוצרים
6. באנר עליון בדף הבית לא מוסיף ערך ואפילו פוגע (מפריע לריכוז של הגולש במה שחשוב). נראה רע בנייד
בעיות ניראות באתר הדורשות שיפור וסידור
- כפתור הוסף לסל צריך להיות גלוי כל הזמן בכל מוצר (בנייד זה ככה ברוב המוצרים), ועם צבע בולט.
2. חסרה אופציית סינון מוצרים
3. התמונות נראות ממש לא טוב כמעט בכל המוצרים. גם קשה להבין מהן מה המוצר לפעמים (גולש נכנס פעם ראשונה או פעמים בודדות, הוא לא מכיר את האתר כמונו). צריך לצלם מחדש תמונות ואיכותיות ולערוך אותן כדי שיראו טוב באתר. זה משפיע גם על התמונות בתוצאות של גוגל ובקמפיין רימרקטינג הדינאמי
4. הצ'ק אאוט בסדר, אבל כדאי לעבור על טופס ולראות אם ניתן לצמצם שדות, במיוחד בנייד, ולעצב חלק מהשדות של מעט טקסט (כמו מספר בית, דירה, מיקוד למשל) בשורה אחת (שני שדות אחד ליד השני), כדי שתהיה פחות גלילה (יש יחס ישיר בין תהליך פשוט ומהיר לאחוז המרה)
5. בנוסף, לבדוק את התהליך ממש ברכישה בפועל כדי לראות שאין דברים שיכולים לתסכל את הגולש
6. מפת אתר מיושנת וללא היררכיה
7. זמן הטעינה צריך להשתפר.
8. במשך לסעיף הקודם – צריך לשים לב במיוחד לכך בזמן הטעינה של הדפים (בעיקר בנייד) יש תזוזה רבה של אלמנטים עד שהדף נטען. זה גם אחד הפקטורים הכי חשובים של טעינה מבחינת גוגל, וזה מעצבן את הגולש (גולש רוצה ללחוץ ואז האלמנט זז לו והוא לוחץ על אלמנט אחר)
9. יש אלמנטים רבים שמפוזרים באקראיות בדף ומפריעים לגולש (כפתור ווטסאפ, נגישות, קאפצ'ה, כפתור חזרה למעלה). חלקם עולים אחד על השני. צריך לרכז הכל במסודר ואפילו לוותר על מה שלא תורם למכירות (למשל, כל מה שהוא יצירת קשר, אפשר לרכז בדף יצירת קשר ו/או בפוטר. הגולש ימצא את זה לבד)
שיפור גירסת הסלולאר באתר
- להגדיל הדר עליון לבן (היכן שנמצאים הלוגו והטלפון בגירסא הסלולארית)
- להגדיל הדר שחור עליון (היכן שנמצאים ה"תפריט" וה"חיפוש" ועגלת הקניות)
- להפוך את כל האזור העליון (הדר לבן + הדר שחור) – ל"סטיקי"
- לוותר על הסליידר בגירסת הסלולאר
- הוספת כותרת טקסט H1, הניתנת לעריכה – (מתחת לתפריט ומעל המוצרים). שתהיה גדולה מספיק כך שיראו היטב בסלולאר.
- לפני המוצרים ה"פופולאריים", (כלומר מעל) – יהיו ארבע ריבועים של קטגוריות מרכזיות באתר (שניים בשורה X שתי שורות). כל ריבוע יוביל לקטגוריה ששמה רשום על הריבוע
חשוב לנו שהגולש יוכל לראות את כל ארבעת הריבועים בו זמנית בטלפון שלו.
שינוי בתצוגה הרגילה (בדסקטופ) וגם בסלולאר
יש להפוך את כל האזור העליון (הדר לבן + הדר שחור) – ל"סטיקי". כלומר שככל שהגולש גולל למטה, הוא ממשיך לראות את החלק העליון ואת סרדל הניווט העליון כל הזמן.