שנים שאתם משקיעים בקידום האתר שלכם בגוגל, ולפרקים זה אפילו הצליח לכם עם כמה תוצאות ראשונות סביב ביטויי חיפוש מסוימים. החלום שלכם הוא לגמרי אחר – החלום שלכם הוא להופיע במקום הראשון של גוגל עבור כל מי שיחפש אתכם. מבחינתכם לא משנה מה הביטוי המדויק שבו ישתמשו כדי לחפש אתכם, אתם רוצים להיות בראש התוצאות של גוגל.
היום יגידו לכם שאתם חולמים, אבל עד לפני 9-10 שנים זה לא היה חלום כזה חריג. מספר האתרים שפעלו באופן יזום לקידום שלהם בגוגל היה מועט יחסית, ועם מאמץ לא רב מדי, היה ניתן להגיע בקלות יחסית אל ראש תוצאות החיפוש של גוגל. היום הסיפור של קידום אתרים הוא סיפור שונה לגמרי, כפי שמסביר דניאל מסטר מחברת מסה מדיה המתמחה בקידום אתרים.
תחרות זו מילת הקוד
מבחינתה של גוגל, האינטרס העליון שסביבו היא מנהלת את פעילותה הוא מתן שירות החיפוש הטוב ביותר למשתמשים שלה. גוגל רוצה שכאשר אנו מחפשים דבר מה במנוע החיפוש שלה, נקבל את התוצאות שמתאימות לנו יותר מכל. אם ישנו רק עסק שמציע את השירות שאותו אנו מחפשים, זהו העסק שגוגל תציג בכל פעם מחדש, סביב כל ביטוי שקשור בפעילות של אותו עסק.
אך מה קורה כאשר ישנם אלפי עסקים סביב אותו התחום? במצב כזה, מסביר דניאל, הסיפור שונה לגמרי. במצב כזה, כדי לעמוד במטרת העל שלה לספק את תוצאות החיפוש הטובות והמהימנות ביותר, על גוגל למצוא דרך לדרג את האתרים השונים, לברור את המוץ מן התבן, ולהביא בפני המשתמשים שלה את העסקים המתאימים ביותר.
המשמעות היא שישנם עסקים שיופיעו שוב ושוב ושוב בראש תוצאות החיפוש, ומהצד השני, יהיו עסקים שלא יזכו להיכנס אפילו לדף התוצאות הראשון – זהו מחיר התחרות בתחום של קידום אתרים.
מה אתם יכולים לעשות בנידון?
כדי לממש את הפוטנציאל האמיתי של פעילות קידום אתרים, ולהביא את האתר שלכם אל ראש תוצאות החיפוש, אתם צריכים לשכנע את גוגל שאתם ראויים למעמד הזה. העלאת עשרות תכנים ברמה נמוכה, שאף אחד לא קורא, או העמסת האתר בתמונות חסרות משמעות, לא ממש ישנו את דעתה של גוגל.
ככלל, מסביר דניאל, כל עוד אתם עושים את מה שעושה הרוב, אתם תישארו היכן שהרוב נמצא, וזה אומר מחוץ לדף תוצאות החיפוש הראשון. כדי להיות ראשונים, עליכם לחשוב כמו ראשונים ולהתנהג כמו ראשונים, ולפני שמדברים על הפעולות שעליכם לבצע, אתם צריכים לעשות את הסוויץ' הנדרש בראש, מכיוון שהולכות להיות לכך השלכות במונחים של זמן, מאמץ, וכן… גם כסף.
פעולות קידום אתרים שייקחו אתכם למעלה
כדי להגיע כמה שיותר גבוה בגוגל, אתם צריכים לייצר תוכן חכם בהיקפים גדולים, ולהביא אותו אל המקומות שמעטים מגיעים אליהם. כך למשל, ישנו הבדל גדול בין פרסום "כתבה" באאוטבריין, שהפך לכלי נפוץ מאוד, כזה שגוגל כבר לא יכולה להתייחס אליו ברצינות רבה, ובין פרסום כתבה אמיתית באחד מאתרי התוכן הגדולים בישראל.
התוכן שלכם צריך להיות חכם, מעניין ומרתק כדי שגוגל תראה שקוראים אתכם ושקוראים אתכם עד הסוף. אתם רוצים שגוגל תשמע את השם שלכם בכנסים, בעיתונות, בבלוגים, בפורומים, ברשתות החברתיות ופחות או יותר בכל מקום רלוונטי.
ככל שהשם שלכם יצוץ ביותר מקומות, וככל שהמקומות האלה יהיו יותר רציניים, כך גוגל תעריך אתכם יותר. איך עושים את זה? חברת קידום אתרים מובילה, כמו חברת מסה מדיה, שמבינה לא רק את הטכניקה אלא גם את המהות, יכולה בהחלט לעזור לכם בכך.