מיום הופעת תוכן באתר, היושב תחת דומיין מסוים, מתחיל לרוץ שעון הזמן של הדומיין. כל עוד האתר נותר עם תוכן באופן רציף, חברת גוגל שומרת את הפז"מ שלו. מסתבר, שלפז"מ של דומיין חברת גוגל נותנת חשיבות גבוהה בדירוגו בתוצאות החיפוש. אני אישית מכיר אתרים, שמנצחים את מתחריהם, אך ורק בגלל עובדה פשוטה אחת: הדומיין שלהם ותיק יותר
מה הבעיה: שוב, לא ברור מדוע וותק של דומיין קובע את איכות הרלוונטיות שלו במילה מסוימת. האם אתר בעל וותק גדול העוסק בשטיחים פרסיים, הינו רלוונטי יותר מאתר שנולד לפני חודשיים, ומרכז את כל סוגי השטיחים בעולם? מבחינת חברת גוגל, יתכן שכן. הבעיה מתגברת כאשר מקדמי אתרים עושים שימוש נרחב במדד הזה, ומחליפים בין אתרים כאלה, כמו היו יהלומים. או יוצרים העברה קבועה (redirect301( מאתרים בעלי דומיין ישן יותר לאתרים חדשים, אותם הם רוצים 'להריץ'.
מתי התחילה הבעיה: גם כאן. ביום בו חברת גוגל פרסמו את הנתון הזה באתר שלהם. שוב, חברת גוגל מגלה את סודות האינדוקס שלה, ובכך מאפשרת לתמרן את תוצאות החיפוש. אוטנטי? לא ממש