אַלְטלַיְיף קידום אתרים

בניית תוכן – הדרך לקידום אתר בצורה טבעית

בניית תוכן איכותי היא הדרך לקידום האתר שלכם בצורה טבעית

 

החשוב ביותר לצורך קידום אתרים במנועי חיפוש ככלל ובגוגל בפרט – הוא התוכן באתר – וכשאנחנו אומרים תוכן – הכוונה היא בעיקר לטקסטים, אף שגם תמונות וקטעי וידאו הם סוג של תוכן שכדאי להביא בחשבון בעת בניית תוכן לאתר.

 

חשיבות הטקסטים באתר – הכותרות, כותרות המשנה, שמות הטאבים, הכתבות, כיתובי התמונות וכו' – היא מכרעת. בניית תוכן איכותי, בצורה ובסגנון שמתאימים למנועי החיפוש, היא קריטית בעבור הדירוג שלכם במנועי החיפוש השונים. אז כיצד יש לתכננן בניית התוכן לאתר שלכם? ובכן – כדאי לקחת בחשבון מספר כללי אצבע.

 

הכמות התוכן קובעת

ככל שיהיה יותר תוכן באתרכם – כך יתקדם הדירוג שלכם בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים. גוגל מחפש אתרים איכותיים – וכמות גדולה של עמודי תוכן תזכה אתכם בדירוג גבוה. בנוסף, ככל שבניית התוכן שלכם באתר תהיה מסיבית יותר, כך יהיו לכם יותר מילים פוטנציאליות שיובילו לאתרכם בעת ביצוע החיפושים.

 

כמובן שבעת תכנון בניית תוכן לאתר, עליכם להקפיד על כך שהטקסטים שיופיעו בו יהיו רלוונטיים לנושאי האתר ולקהל שברצונכם למשוך. אין כל טעם בצירוף טקסטים לאתר שאינם קשורים אליו. זכרו שהמטרה שלכם בעת בניית תוכן לאתר היא למשוך קהל רלוונטי.

 

לא רק הכמות, גם האיכות

עם כל הרצון להרבות במלל, לא רק כמות הטקסט חשובה, אלא גם איכותו. חשוב מאוד להקפיד על כך שהטקסטים שלכם יהיו איכותיים. מנועי החיפוש מורכבים מאלגוריתמים שיודעים לזהות טקסטים שנראים חשודים ככאלה שנכתבו רק לצרכי מנועי חיפוש, ולהעניש את האתרים המכילים אותם.

 

תכנון נכון של האתר

הדרך לבניית תוכן נכונה עוברת בתכנות נכון של האתר. על האתר להיות בנוי כמדרג קטגוריאלי המוביל מן הכלל אל הפרט, כאשר בכל נושא שבו אתם עוסקים תחלו לעסוק ברמה כללית, ומשם תמשיכו ברמת פירוט ההולכת וגדלה. עם זאת, אין להגזים בפירוט, ומומלץ להסתפק ברמות פירוט ספורות. כך למשל, אם אתרכם עוסק בחיות מחמד, מומלץ לבנות את התוכן באופן זה: חיות -> כלבים -> כלבים מעורבים.

 

מיקום מילות המפתח

מקמו מלות מפתח מרכזיות בחלקים הראשיים של אתרכם: בדף הבית, בכותרות העמודים, בשמות הטורים ובשמות התגיות. בכל עמוד – מקמו מילות מפתח מרכזיות ועיקריות בחלק העליון של הדף. במשפטים שונים – מקמו את מלות המפתח המרכזיות עבורכם בתחילת משפטים.

 

תוכן איכותי מהו?

תוכן מקורי: חשובה מכל היא מקוריות התוכן שבניתם. הרובוטים של גוגל מאתרים תוכן כפול ויענישו את אחד מהדפים שבו הופיע התוכן – בדרך כלל יהיה זה הדף המעתיק. לא מומלץ להכפיל תוכן בתוך האתר כדי ליצור מלל רב, ועוד פחות מכך להעתיק תוכן מאתרים אחרים. כמו כן, מומלץ לייחד את מאפייניו של כל דף באתר. העניקו לכל דף כתובת אינטרנט (דומיין) שונה, תגיות שונות, כותרת עמוד שונה וכן הלאה.

 

בניית תוכן רלוונטי ועשיר: בניית תוכן איכותית – משמעה הקפדה על טקסטים איכותיים. זכרו שמטרת הטקסטים אינה רק למשוך את הקהל פנימה ממנועי החיפוש לאתרכם, אלא גם לספק מידע רלוונטי למי שמגיע אליכם, כך שגולשיכם ישהו באתר זמן רב ויגלשו בו. אם התוכן שבאתרכם מנוסח בצורה גרועה ומכיל מידע שאינו עדכני, הגולשים אולי יגיעו לאתרכם, אך לא יגלשו בו לאורך זמן ולא ישובו אליו בשנית.

 

רענון ועדכון תוכן: מאוד לייצר אזורים באתר שמתעדכנים על בסיס קבוע. אתר שאינו מתעדכן יתדרדר בהדרגה במיקומים שלו בגוגל.

 

אורך הטקסטים: ביחס לטקסטים עצמם, ישנן דעות שונות באשר לדרך המומלצת לכתיבתם. רצוי שהטקסטים לא יהיו קצרים מדי, ובכל טקסט יהיו לפחות 200-300 מילה ורצוי שלא יותר מכ-700 מלה.

 

הרבו בכותרות: רצוי להרבות בכותרות, כותרות משנה וכותרות ביניים מודגשות – שבהו תשלבו את מילות המפתח שלכן.

 

חזרה על מילות מפתח: רצוי לחזור על מילות המפתח, אך לא להגזים בכך ולא להשתמש בהן בצורה מלאכותית. חזרה מרובה מדי על מילות מפתח עלולה להפוך את הטקסט שלכם לספאם בעיני גוגל. במינון אידיאלי, מילות המפתח שלכם צריכות לחזור על עצמן אחת לכל 15-35 מילים. כלומר – שבצו את מלות המפתח שבחרתם לאתרכם בצפיפות שאינה עולה על אחת ל-15 מילים ואינה נופלת מאחת ל-35 מילים.

 

הטיות וצירופי טקסט: חשוב להשתמש במגוון הטיות בכתיבת מילות מפתח, ולהשתמש בצירופים שונים של מילות ואותיות חיבור בסמוך להן. בניית תוכן באתר צריכה לקחת בחשבון את כל הצורות שהמחפשים עשויים להשתמש בהן.

 

מדידת בניית התוכן: מבחר חברות מציעות כלים למדידות האופטימיזציה של אתרכם והתאמת בניית התוכן שבו למנועי החיפוש. תוכלו להשתמש בכלים מסוג זה לבדיקת התאמת בניית התוכן שבאתרכם לקידום אתרים בגוגל.

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

עיצוב אתרים

רוצה לקחת את העסק שלך לגבהים חדשים?
פנה אלינו עכשיו!

עיצוב אתרים

יותר מ-17 שנים של ניסיון בקידום אתרים, ומאות לקוחות מרוצים, בטוח אומרים עלינו משהו טוב…

אנחנו תמיד שמחים ליצור קשרים עם לקוחות חדשים, ונשמח לתת גם לכם שירות מצוין. קדימה, בידקו אותנו! 🙂