השפעת טקסט עוגן בתוך קישור לאתר הייתה בעבר גורמת להתקדמות האתר אשר מקבל את הקישור
כאשר אתם מקשרים לאתר כלשהו, דרך מילה מסוימת, האתר היה עולה בתוצאות עבור המילה הזו. כך, קישור בביטוי "מדיטציה" היה מסייע באם רצונכם הוא להתקדם במילה 'מדיטציה'.
מה הבעיה? מדוע זה הפריע? מפני שאין כל סיבה שאתר אשר תוכנו רלוונטי ביותר במילה מסוימת, יהיה ממוקם מתחת לאתר שבעליו הנמרצים דאגו להחליף קישורים יותר 'איכותיים' עם מכרי מכריהם שמכירים את מקדמי אתריהם? ושוב – מה הקשר בין רלוונטיות תוצאות החיפוש, לבין סוג הקישורים, וכאמור כמותם, אל אתר כלשהו?
לכן כיום, קישורים בביטוי מדוייק, לא רק משפיעים פחות, אלא יכולים להביא לענישה של האתר המקבל קישורים אלו.