יחסי ציבור באינטרנט

יחסים ברשת: יחסי ציבור אינטראקטיביים, רשתות חברתיות, גוגל ועוד

למי מאיתנו כיום אין חשבון פעיל באחת (לפחות) מהרשתות החברתיות? רשתות כגון The Marker Cafe, טוויטר, לינקד-אין ואולי הפופלרית מכולן- פייסבוק, עוברות באופן שוטף עדכונים, תוספים ושדרוג ממשקים על מנת להתאים לוירטואליזציה ולהתפתחות האינטרנטית, ולרתום משתמשים רבים יותר ויותר. כל שנותר לנו לעשות הוא לעמוד בקצב.

האינטרנט תפס כבר מזמן חלק מרכזי בחיינו ומאפשר לנו הארכה של מגוון רחב של פונקציות שלפני כן היו מוגבלות יותר. הודות לנגישות, הזמינות והנוחות שבמענה על צרכים כגון השוואת מחירים, חיפוש מידע, התרשמות מסיורים וירטואליים, שימוש בדואר אלקטרוני, שיתוף קבצים מסוגים שונים ועוד ועוד. מלבד אספקת ממשקי מידע עצומים, כנראה בכל תחום אפשרי, יותר ויותר אנשים משתמשים באינטרנט ככלי עדכון ושיתוף ומאות מיליונים מצטרפים לרשתות חברתיות.

גם בעולם העסקי רבים כבר הבינו את פוטנציאל החשיפה והשיווק הגלומים ברשתות החברתיות- חשיפה לפלח שוק רחב מחד, תוך אפשרות למפות ולפלח אותו מאידך (בהתאם לתחומי עניין, מקום מגורים ועוד), זמינות תכנים והעלאתם למודעות הקהל הרחב או במילים אחרות- חשיפה ופרסום ללא עלות. הצלחתם של קמפיינים שהועלו בפייסבוק ובטוויטר מובילה למסקנה המתבקשת לפיה גם בתחום האינטרנט והרשתות החברתיות בפרט, יש משמעות רבה לנראות של העסק: לאופן בו אתם מציגים את עצמכם ולא פחות חשוב- לתדירות העדכונים והעברת המידע.

יחסי ציבור באינטרנט  – רשתות חברתיות

שימוש נכון בכלים שמציע תחום יחסי הציבור יכול למנף את העסק גם בזירה האינטרנטית, אך יחסי ציבור כשמם כן הם- מערכת יחסים עם הציבור. לפני שנמהר לקדם את העסק באמצעות פרסום מאמרים, העלאת תמונות, השתתפות פעילה בפורומים, העלאת קישורים ואף יצירת “מיני אתר” של העסק ברשת החברתית חשוב להבין מספר עקרונות לגבי הרשתות החברתיות..
— ראשית, הרשת היא דינאמית. על בעל עסק לדאוג להישאר מעודכן בתחומו, להיות חבר פעיל בפורומים רלוונטיים (כולל  גם קבוצות דומות בפייסבוק) ולוודא שתכניו מעודכנים ומתעדכנים באופן שוטף (סטאטוסים ופרסומים בפייסבוק וכן שמירה על אתר אינטרנט עדכני ופעיל).
• עדכון פעילות? לא בכל מחיר. יש לשמור על האיזון העדין שבין הרצון להתבלט, לעדכן ולהתעדכן ובין פעילות מוגזמת שתגרום לנו להימאס על חברינו הגולשים. למשל, היקף פעילות מומלץ בפייסבוק הנו 3-5 עדכונים בשבוע. עדכונים רב- יומיים יעמיסו על חברינו, יובילו לכך שיתפספסו תכנים וייתכן ואף יחסמו אותנו כליל.
• היצע וביקוש: מומלץ להציע לגולשים תועלת מחברותם עמכם (הטבות ייעודיות לפייסבוק, מבצע ספציפי תחום בזמן, העלאת קופונים, פרסום מידע חשוב או טיפים וכדומה). יחד עם זאת, היזהרו לא להיתפס כשיווקיים יתר על המידה, מה שעלול להבליט את כוונותיכם המסחריות/עסקיות/אידיאולוגיות ולהרגיז את הגולשים.
• יש גבול לכל תעלול: לפייסבוק מספר כללי “עשה ואל תעשה”, כך שאתם עלולים להסתכן בסנקציות וחסימה מצד מנהל הרשת. מומלץ להתעדכן בעדכונים של הרשת כדי להיזהר לא לעבור על הכללים.

ניצול נכון של הכלים המוצעים באינטרנט, יכול למנף עסקים, ארגונים ואירועים, ולהרחיב את פרסומם בקרב חברי הקהילה הוירטואלית. ניתן להשיג זאת באמצעות בניית פרופיל עסקי (“דף עסק”) אשר יוצג בפני קהילות המהוות לקוחות פוטנציאליים, שותפים עסקיים, וגופים בעלי קשרים עסקיים רלוונטיים. אז אם יש לכם עסק או שאתם מבקשים לקדם נושא חשוב בסדר היום, מומלץ להכיר את מכלול הפלטפורמות להעברת המסר ולא לחשוש מקצת יחסי ציבור באינטרנט. התקשרו אלינו כעת – 04-6229826

מאמר נוסף על יחסי ציבור באתר הזה

One comment

  1. Pingback: יחסי ציבור-איכות סביבה | עסקים ירוקים

Comments are closed.